MÓJ KOSZYK

KOSZYK JEST PUSTY

MOJE ULUBIONE

PRZECHOWALNIA JEST PUSTA

Reklamacje

 

Umowy sprzedaży zawarte od 25-12-2014 r.:

 

Warunki reklamacji butów:
Obuwie, które Pan/Pani zakupiliście, należy do najmodniejszych kolekcji wzorniczych o modnej kolorystyce i wykończeniu. Charakteryzuje się ono dużą wygodą. Na wierzchy zastosowano szlachetne skóry naturalne licowe, welurowe, zamszowe, nubukowe, lakierowanie, dlatego też nasze buty wymagają dbałości i systematycznej konserwacji. Obuwie z podszewką skórzaną, bez podszewki lub na podszewce skórzanej może farbować, co nie stanowi wady.
Należy pamiętać, że Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru tylko, jeżeli istniały one w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili. W szczególności odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona w wypadku uszkodzeń mechanicznych, wynikających między innymi z nieprawidłowego użytkowania Towaru, braku konserwacji lub nieprawidłowej konserwacji. Sprzedawca nie ponosi również odpowiedzialności za normalne zużycie Towaru (np. zelówek, fleków, wyściółki) oraz uszkodzenia powstałe na skutek ścierania (np. podeszwy czy sznurowadła). Ponadto sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

 

Reklamacja Towarów zakupionych za pośrednictwem Sklepu internetowego kulig.pl:
I. Reklamacja Towarów zakupionych przez Konsumenta

1. Reklamacje rozpatrywane są w oparciu o przepisy Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu wady Towaru uregulowana jest w przepisach art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego.
3. Jeżeli Towar ma wadę, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towary na wolny od wad lub usunięcia wady. Konsument może zamiast proponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie wady a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru pozostaje do wartości Towaru bez wady Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
4. Jeżeli Towar ma wadę, Konsument może żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
5. Zgodnie z art. 561(3) Kodeksu cywilnego koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca.
6. W celu usprawnienia obsługi i zapewnienia jej najwyższej jakości, prosimy o dołączenie dowodu zakupu do reklamowanych Towarów. W celu usprawnienia obsługi reklamacyjnej prosimy również o wypełnienie i dołączenie do reklamowanego Towaru formularza reklamacyjnego, do któreo link podano na końcu Regulaminu na stronie www.kulig.pl. W przypadku odstąpienia od umowy z tytułu wad Towaru, prosimy o załączenie formularza odstąpienia, do którego link podano na końcu Regulaminu na stronie www.kulig.pl.
7. Zgodnie z art. 568 Kodeksu cywilnego, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna rzeczy ruchomej zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzecz Konsumentowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Przy czym bieg powyższego terminu nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu poprzedzającym. W tym również terminie Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wadt, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
8. W przypadku wykonywania roszczeń lub uprawnień z tytułu rękojmi, reklamacje należy składać na adres Salonu, z którego Towar został wysłany lub odebrany. Reklamacje można tez składać osobiście w Salonach prowadzonych przez Sprzedającego. Adresy Salonów podane są na stronie www.kulig.pl.
9. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Konsument poinformowany zostanie przez Sprzedającego w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. W przypadku zgłoszenia przez Konsumenta żądania wymiany Towaru na wolny od wad, usunięcia wady lub obniżenia ceny, brak ustosunkowania się Sprzedającego do żądania w terminie określonym w zdaniu pierwszym oznacza uznanie żądania za uzasadnione.
10. Przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera prosimy o sprawdzenie, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności prosimy o zwrócenie uwagi na stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, do otwarcia przesyłki powinno dojść w obecności kuriera lub pracownika operatora pocztowego, po czym – w wypadku uszkodzenia Towaru – należy sporządzić protokół szkody z udziałem kuriera lub pracownika operatora pocztowego oraz skontaktować się ze Sprzedawcą.

II. Reklamacja Towarów zakupionych przez Klientów, którzy nie są Konsumentami
W przypadku, gdy stroną umowy sprzedaży nie jest Konsument, Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi (art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego).

 

 

 Zgłoszenie reklamacyjne

 

Umowy sprzedaży zawarte przed 24-12-2014 r.: 

Warunki reklamacji butów:

Obuwie, które Pan/Pani zakupiliście, należy do najmodniejszych kolekcji wzorniczych charakteryzujące się dużą wygodą w modnej kolorystyce i wykończeniu. Na wierzchy zastosowano szlachetne skóry naturalne licowe, welurowe, zamszowe, nubukowe, lakierowanie. dlatego też nasze buty wymagają dbałości i systematycznej konserwacji.

Należy pamiętać, że obuwie brudne, zużyte, zaniedbane, mokre i niekonserwowane lub niewłaściwie konserwowane nie podlega reklamacji. obuwie z podszewką skórzaną, bez podszewki lub na podszewce skórzanej może farbować i nie jest to wada.Nie podlegają reklamacji również wady, które wynikają z naturalnego złużycia się butów (np. zelówek, fleków czy wyściółki) oraz uszkodzenia powstałe na skutek ścierania (np. podeszwy czy sznórowadła)

Reklamacja butów zakupionych za pośrednictwem sklepu internetowego kulig.pl:

P.P.H.U. KULIG z siedzibą w Krakowie podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Firmę P.P.H.U. KULIG z siedzibą w Krakowie o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Niniejsze nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres:

P.P.H.U. KULIG z siedzibą w Krakowie 30-381 Kraków, ul. Kostrzecka 14, mailowo pod adres kontakt@kulig.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.

W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.

Firma P.P.H.U. KULIG z siedzibą w Krakowie zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.